TRAFİK DERSİ
1 sayfadaki 1 sayfası
NERELERDEN YÜRÜMELİYİZ,Trafiğin Unsurları
NERELERDEN YÜRÜMELİYİZ ? Cadde ve sokaklarda yürürken daima yaya kaldırımlarından yürüyünüz. Yaya kaldırımlarından yürürken daima sağ taraftan yürüyünüz. Yaya kaldırımlarında, sizden başka yayaların da olacağını düşünerek dikkatli davranınız Yaya kaldırımı bulunmayan cadde ve sokaklarda yürümek zorunda kaldığınızda, yolun sol kenarından yürüyünüz. Çünkü, ülkemizde trafik sağ taraftan çalıştığı için sizde sağ taraftan yürüdüğünüzde yolun sağını kullanan araçlar sizin arkanızda kalacak ve siz araçları göremeyeceksiniz. Ancak sol taraftan yürüdüğünüzde karşınızdan gelen aracı rahatlıkla görebilir ve herhangi bir tehlike anında kendinizi kurtarma şansınız olacaktır. KARŞIDAN KARŞIYA NASIL GEÇİLİR? Yola inmeden önce kaldırımın / banketin kenarında durunuz. Önce Sola, daha sonra sağa, tekrar sola bakılarak yol kontrol edilir, eğer araç gelmiyorsa veya çok uzak mesafedeyse yol dik olarak koşmadan hızlı adımlarla yürünür, Yolun ortasına gelindiğinde tekrar sağa bakılarak,Yine koşmadan hızlı adımlarla yürünür ve geçiş tamamlanır.
Trafiği Oluşturan Unsurlar Nelerdir Kısa
Maddeler halinde trafik unsurlarını siz sevgili okurlarımıza sunmaktayız
Trafiğin Unsurları Nelerdir?
A) İNSAN
- Yaya
- Sürücü
- Yolcu
B) ARAÇ
- Otomobil
- Motosiklet
- Otobüs
- Kamyon
- Kamyonet
- Traktör
- Minibüs
- Metrobüs
- Tramvay
- Tren
- Hızlı Tren
C) YOL
- Kara yolu
- Taşıt yolu
- Yaya yolu (Kaldırım)
- Kavşak
- Yaya Geçidi
- Alt Geçit
- Tek Yönlü Yol
- Bölünmüş Karayolu
- Çift Yönlü Karayolu
- Otoyol
İşte bunlar trafiği oluşturan unsurlardır.
Trafiği Oluşturan Unsurlar Nelerdir Kısa
Maddeler halinde trafik unsurlarını siz sevgili okurlarımıza sunmaktayız
Trafiğin Unsurları Nelerdir?
A) İNSAN
- Yaya
- Sürücü
- Yolcu
B) ARAÇ
- Otomobil
- Motosiklet
- Otobüs
- Kamyon
- Kamyonet
- Traktör
- Minibüs
- Metrobüs
- Tramvay
- Tren
- Hızlı Tren
C) YOL
- Kara yolu
- Taşıt yolu
- Yaya yolu (Kaldırım)
- Kavşak
- Yaya Geçidi
- Alt Geçit
- Tek Yönlü Yol
- Bölünmüş Karayolu
- Çift Yönlü Karayolu
- Otoyol
İşte bunlar trafiği oluşturan unsurlardır.
TRAFİK DERSİ
Trafikte güvenli geçiş yerleri şunlardır:
Yaya Geçidi
Trafik Polisinin Olduğu Yerler
Alt Geçit
Üst Geçit
Okul Geçidi
Işıklı İşaret Cihazının Olduğu Yerler
Ulaşım Türleri Ve Ulaşım Türlerine Ait Araçlar Nelerdir:
Hava yoluyla ulaşım :uçak ,helikopter
Karayoluyla ulaşım : otobüs, minibüs,otomobil,kamyon.
Deniz yoluyla ulaşım :vapur,gemi,feribot.
Demır yolu Ulaşımı:Tren,metro.tramvay.
1. Kara Yolları:
* En yaygın kullanılan ulaşım şeklidir.
* Her noktaya ulaşım sağlanmaktadır.
* Yük ve yolcu taşımacığında ilk sırada yer alır.
* İnsan ulaşımında daha yaygındır.
* Ülkemizin her tarafına ulaşılabilmektedir.
* Ölüm oranı ve kaza riski en yüksek olan ulaşım şeklidir.
* Yeryüzü şekillerinin engebeli olduğu yerlerde yol yapım maliyeti fazladır.
* En yüksek maliyet Doğu Karadeniz’dedir.
* Doğu Anadolu ve Akdeniz Bölgesi de dağlık olduğu için buralarda da kara yolu yapımı zor ve pahalıdır.
* Yüzey şekillerinin uzanış doğrultusuna paralel olarak yol güzergahımız doğu-batı yönlüdür.
2. Demir Yolları
* Deniz yolundan sonra en ucuz 2. ulaşım yoludur.
* Demir yolu yük taşımacılığında kullanılmaktadır.
* Demir yolu yüzey şekillerinin engebeli olduğu yerlerde bulunmaz.
* Demir yolu işlek yollara uzak olan alanlarda da bulunmamaktadır.
* Doğu Karadeniz Bölümü’nde demir yolu ağı bulunmamaktadır.
* Batı Karadeniz’de Zonguldak-Karabük-Sivas hattı yer almaktadır.
* Gelibolu-Biga’da işlek yollara uzak olduğu için demir yolu ağı bulunmamaktadır.
*Konya, İzmir, Afyon ve Doğu Expres İstanbul Bağdat en önemli güzergahlarımızdır.
* Ülkemizde ilk demir yolu 1866 yılında İzmir-Aydın arasında yapılmıştır.
* İlk hızlı tren Ankara-İstanbul projesidir. Ankara-Eskişehir kısmı tamamlanmıştır.
* Demir yolunun en önemli yükü maden ve tahıldır.
* Menteşe Yöresi, Hakkari Bölümü, Antalya ve Sinop illerinde demir yolu bağlantısı bulunmamaktadır.
3 Deniz Yolları:
*En ucuz ulaşım şeklidir.
* Türkiye’de en az gelişen ulaşım şeklidir.
* En fazla Marmara Denizi’nde gelişmiştir.
* Çok sayıda limanımız vardır.
* Üç tarafımız denizler ile çevrili olduğu için deniz yolu açısından avantajlı bir konuma sahibiz fakat yeterli ulaşım ve ticaret filomuz bulunmamaktadır.
* Limanlarımız dünyaya açılan en önemli kapılarımızdır.
* En gelişmiş limanlarımız İstanbul,İzmir ve Mersin’dir.
* Van Gölünde Van-Tatvan arasında feribot seferi yapılmaktadır.
4. Hava Yolu
* En pahalı ulaşım çeşididir.
* En önemli faydası ise insanlara zaman kazandırmak ve gidilecek yere en kısa sürede ulaştırmaktır.
* Hava yolu insanlara zaman kazandırır fakat her noktada bulunmamaktadır.
Cadde, bir yerleşim birimindeki ana yollardan her biri. Bununla birlikte bazı tali yollar da cadde olarak adlandırılabilir. Caddeler genellikle sokaklardan büyüktür ve ağırlıklı olarak taşıt trafiğine ayrılmıştır. Genellikle her iki yanında sıralı ağaçlar bulunan kaldırımlar ve binalar bulunur.
Sokak, yayaların ve taşıtların ulaşımını ve civar binalara erişimini kolaylaştırmak için kullanılır. Mahalle aralarındaki bazı küçük sokaklar taşıt trafiğine uygun olmayabilir.
Yaya Yolu (Yaya Kaldırımı): Karayolunun, taşıt yolu kenarı ile gerçek veya tüzel kişilere ait mülkleri arasında kalan ve yalnız yayaların kullanımına ayrılmış olan kısmına “yaya yolu (yaya kaldırımı)” denir.
Yaya Geçidi
Trafik Polisinin Olduğu Yerler
Alt Geçit
Üst Geçit
Okul Geçidi
Işıklı İşaret Cihazının Olduğu Yerler
Ulaşım Türleri Ve Ulaşım Türlerine Ait Araçlar Nelerdir:
Hava yoluyla ulaşım :uçak ,helikopter
Karayoluyla ulaşım : otobüs, minibüs,otomobil,kamyon.
Deniz yoluyla ulaşım :vapur,gemi,feribot.
Demır yolu Ulaşımı:Tren,metro.tramvay.
1. Kara Yolları:
* En yaygın kullanılan ulaşım şeklidir.
* Her noktaya ulaşım sağlanmaktadır.
* Yük ve yolcu taşımacığında ilk sırada yer alır.
* İnsan ulaşımında daha yaygındır.
* Ülkemizin her tarafına ulaşılabilmektedir.
* Ölüm oranı ve kaza riski en yüksek olan ulaşım şeklidir.
* Yeryüzü şekillerinin engebeli olduğu yerlerde yol yapım maliyeti fazladır.
* En yüksek maliyet Doğu Karadeniz’dedir.
* Doğu Anadolu ve Akdeniz Bölgesi de dağlık olduğu için buralarda da kara yolu yapımı zor ve pahalıdır.
* Yüzey şekillerinin uzanış doğrultusuna paralel olarak yol güzergahımız doğu-batı yönlüdür.
2. Demir Yolları
* Deniz yolundan sonra en ucuz 2. ulaşım yoludur.
* Demir yolu yük taşımacılığında kullanılmaktadır.
* Demir yolu yüzey şekillerinin engebeli olduğu yerlerde bulunmaz.
* Demir yolu işlek yollara uzak olan alanlarda da bulunmamaktadır.
* Doğu Karadeniz Bölümü’nde demir yolu ağı bulunmamaktadır.
* Batı Karadeniz’de Zonguldak-Karabük-Sivas hattı yer almaktadır.
* Gelibolu-Biga’da işlek yollara uzak olduğu için demir yolu ağı bulunmamaktadır.
*Konya, İzmir, Afyon ve Doğu Expres İstanbul Bağdat en önemli güzergahlarımızdır.
* Ülkemizde ilk demir yolu 1866 yılında İzmir-Aydın arasında yapılmıştır.
* İlk hızlı tren Ankara-İstanbul projesidir. Ankara-Eskişehir kısmı tamamlanmıştır.
* Demir yolunun en önemli yükü maden ve tahıldır.
* Menteşe Yöresi, Hakkari Bölümü, Antalya ve Sinop illerinde demir yolu bağlantısı bulunmamaktadır.
3 Deniz Yolları:
*En ucuz ulaşım şeklidir.
* Türkiye’de en az gelişen ulaşım şeklidir.
* En fazla Marmara Denizi’nde gelişmiştir.
* Çok sayıda limanımız vardır.
* Üç tarafımız denizler ile çevrili olduğu için deniz yolu açısından avantajlı bir konuma sahibiz fakat yeterli ulaşım ve ticaret filomuz bulunmamaktadır.
* Limanlarımız dünyaya açılan en önemli kapılarımızdır.
* En gelişmiş limanlarımız İstanbul,İzmir ve Mersin’dir.
* Van Gölünde Van-Tatvan arasında feribot seferi yapılmaktadır.
4. Hava Yolu
* En pahalı ulaşım çeşididir.
* En önemli faydası ise insanlara zaman kazandırmak ve gidilecek yere en kısa sürede ulaştırmaktır.
* Hava yolu insanlara zaman kazandırır fakat her noktada bulunmamaktadır.
Cadde, bir yerleşim birimindeki ana yollardan her biri. Bununla birlikte bazı tali yollar da cadde olarak adlandırılabilir. Caddeler genellikle sokaklardan büyüktür ve ağırlıklı olarak taşıt trafiğine ayrılmıştır. Genellikle her iki yanında sıralı ağaçlar bulunan kaldırımlar ve binalar bulunur.
Sokak, yayaların ve taşıtların ulaşımını ve civar binalara erişimini kolaylaştırmak için kullanılır. Mahalle aralarındaki bazı küçük sokaklar taşıt trafiğine uygun olmayabilir.
Yaya Yolu (Yaya Kaldırımı): Karayolunun, taşıt yolu kenarı ile gerçek veya tüzel kişilere ait mülkleri arasında kalan ve yalnız yayaların kullanımına ayrılmış olan kısmına “yaya yolu (yaya kaldırımı)” denir.
Similar topics
» TRAFİK GÜVENLİĞİ 4.SINIF
» Trafik Kazaları ve Nedenleri
» TRAFİK HAFTASI ŞİİRLERİ
» Matematik Dersi 3. Sınıf
» Matematik dersi
» Trafik Kazaları ve Nedenleri
» TRAFİK HAFTASI ŞİİRLERİ
» Matematik Dersi 3. Sınıf
» Matematik dersi
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz