baba oğul
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Cenaze ile ilgili Bilgiler

Aşağa gitmek

Cenaze ile ilgili Bilgiler Empty Cenaze ile ilgili Bilgiler

Mesaj  Admin Paz Ara. 27, 2020 1:06 pm

CENAZEDEN SONRA SÜNNET OLANLAR VE YAPILAN BİDATLER

Cenaze defnedildikten sonra hemen dağılmayıp bir deve kesip etini parçalayacak kadar bir zaman yanında bekleyip okumak müstehaptır. (Fetevayı hindiye c.1 s.166 – Tahtavi s.508)
Defnedildikten sonra yedinci güne kadar her gün sadaka vermek müstehaptır. Sadaka vermeye kudreti yoksa iki rekat namaz kılar. Her rekatta fatihadan sonra bir Ayetül kürsi, on defa tekasür süresi okur ve meyyitin ruhuna hediye eder.(Mecmiul adab s.241- Tahtavi s.509) Hem sadaka verip ve hem de bu namazı kılması daha iyi olur. Kuranı Kerim hatmi ve kelime i tevhid hatmi okuyup bağışlamak da güzeldir.
Eğer ölen kişi vasiyet etmiş ise iskatı salat ve savm yapmak vacip olur. Eğer vasiyet etmemiş ise velisinin kendiliğinden yapması caizdir. (Merakıl felah s.132 – Reddul muhtar c.2 s.72). cenaze günü komşuların cenaze evine yemek götürmeleri de müstehaptır. Birinci günden sonra mekruhtur. (Fetavayı hindiye c.5 s.344)
Kadınların cenazeye ve cenaze namazına katılmaları tahrimen mekruhtur. (Dürrül muhtar – Reddül muhtar c.2 s.232)
Cenaze defnedildikten sonra mezarın başında cenaze sahibine taziyede bulunmak bidat ve mekruhtur. Çünkü orada uygun olan okuyup dua etmektir. Cenaze defnedildikten sonra taziye daha efdaldir. Çünkü definden evvel cenaze sahibi defin ile meşgul olur. Eğer çok ağlayıp dövünürse definden evvel taziye daha güzeldir. Taziyenin definden itibaren üç gün içinde yapılması uygun olur. Eğer mani bir sebep yoksa üç günden sonra mekruhtur. Taziye yapan kişi “Allah teala onu af ve mağfiret etsin, rahmetiyle muamele eylesin, size de sabır ve ecir versin” der.
Cenaze sahiplerinin bağırarak ağlaması mekruhtur. Bağırmadan ağlamak da mahzur yoktur. (fFetavayı hindiye c.1 s.167)
Cenazede konuşmak ve cenaze omuzlardan indirilmeden oturmak, indirildikten sonra da oturmamak mekruhtur. (Tahtavi s.50)
Cenazeyi götürürken bağırarak tekbir getirmek sesli kuranı kerim okumak da mekruhtur. İçinden okumakta mahzur yoktur. hatta çokça tesbih ve tehlil okumak müstehaptır. (Elbahrurraik c.2 s.107 – Tahtavi s.500)
Definden sonra cenaze evinde toplanmak mekruhtur. (Merakıl felah s.508) dini bir vazife düşüncesiyle yedi veya üç gece okumakta bidattır. Lakin taziye veya başka sebeple gelmiş olup da okurlarsa güzel olur. Çünkü mübah olan bir şey vacip veya sünnet niyeti ile yapılırsa bidat olur. (Fetevayı hindiye c.1 s.136) Aynı şekilde kırk ve elli ikinci günlerde okumak da bidattır. Cenaze evinde üçüncü, yedinci veya daha sonraki günlerde halka yemek vermek de bidat ve mekruhtur. Eğer verilirse o yemkten yemek mekruh değildir. Eğer vefat edenin hayrına fakirlere yemek verilirse güzel olur. Kabirin başına toplanıp kuranı kerim okuyup yemek yemek mekruhtur. (Fetevayı hindiye c.1 s.167 c.5 s.344 – Reddül muhtar c.2 s.240)
Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 4943
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 51

https://moral.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz