BAŞARILI BİR ÖĞRETMENİN ÖZELLİKLERİ
1 sayfadaki 1 sayfası
BAŞARILI BİR ÖĞRETMENİN ÖZELLİKLERİ
* Öğrencilerine ve insanlara önyargısız davranabilmelidir,
* Hareketlerine ve görünüşüne dikkat etmeli, giyimine özen göstermelidir,
* Sevecen ve şefkatli olmalıdır,
* Öğretmeyi sevmeli ve öğrenmeyi sevdirebilmelidir,
* Sabırlı olmalıdır,
* Saygılı ve saygın olmalıdır,
* Güler yüzlü ve yumuşak huylu olmalıdır,
* Bütün insanlara değer vermelidir,
* Dürüst, açık ve güvenilir olmalıdır,
* Alçak gönüllü, hoşgörülü ve anlayışlı olmalıdır,
* İdealist ve sorumluluk sahibi olmalıdır,
* Huzurlu, kendiyle barışık ve özgüven sahibi olmalıdır,
* İnsan hak ve hürriyetlerine değer vermelidir,
* Yaşadığı toplumun değerlerini çok iyi bilmeli ve hayatında tatbik etmelidir,
* Fedakar ve kendini mesleğine admış olmalıdır,
* Kibar ve nazik davranışlar sergilemelidir,
* Etkili iletişim becerilerine sahip olmalıdır,
* Samimi ve candan olmalıdır,
* Dinamik ve sağlıklı olmalıdır,
* Tavırlarında olgunluk ve ciddiyet bulunmalıdır,
* Kibir ve gururdan uzak durmalıdır,
* Çok iyi bir genel kültüre sahip olmalıdır,
* İkna kabiliyetine sahip olmalıdır,
* Sakin ve soğukkanlı davranmalıdır,
* İç disipline sahip olmalı ve öfkesini kontrol edebilmelidir,
* İyi bir dinleyici olmalıdır,
* Çağdaş ve sosyal olmalıdır,
* Çalışkan olmalıdır,
* Gündemi takip etmeli ve güncel olmalıdır,
* Ders dışında da öğrencileriyle diyalog kurmalı ve ilgilenmelidir,
* Davranışlarında tutarlı ve prensip sahibi olmalıdır,
* Kendi hatalarını kabul edebilmeli ve gerektiğinde özür dileyebilmelidir,
* Vizyon sahibi olmalıdır,
* İnsan psikolojisi hakkında bilgi sahibi olmalıdır,
* Empati kurabilme becerisine sahip olmalıdır,
* Sürekli okuyarak kendisini yenilemeli ve geliştirmelidir,
B- Mesleki ve Sınıf İçi Davranış Özellikleri
* Öncelikle konusunu çok iyi bilmeli ve branşına hakim olmalıdır,
* Öğrencileri başarabileceklerine inandırabilmelidir,
* Öğrencilerine ve çevresine güven duygusu verebilmelidir,
* Diksiyonu güzel olmalı ve ses tonunu etkili kullanmalıdır (Yerine göre sesini yükseltip azaltmalı),
* Jest ve mimiklerine, el ve vücut hareketlerine çok dikkat etmeli, beden dilini etkili kullanmalıdır,
* Planlı ve programlı hareket etmelidir,
* Dersine mutlaka hazırlanarak girmelidir,
* Dakik olmalıdır; derse zamanında gelme, öğrenciyi ve dersi önemsediğinizi gösterir,
* Renkli tebeşir yada kalemler kullanmalı, güzel ve okunaklı yazmalıdır,
* Ders ve konuya uygun metot belirleyebilmeli, ders ve konularla ilgili araç-gereç kullanabilmelidir,
* Öğrencilerini motive edebilmeli ve hazır bulunuşluklarını sağlayabilmelidir,
* Oturmak yerine, sınıf içerisinde gezerek ders anlatmalıdır,
* Verilen ödevleri mutlaka takip ve kontrol etmelidir,
* İşbirliğine dayalı demokratik tavırlar sergilemelidir,
* Ders içerisinde güncel örneklere yer vermeli ve konularla günlük yaşamı ilişkilendirmelidir,
* Kendi sorun ve sıkıntılarını ders ortamına taşımamalıdır,
* Zaman zaman ders konularıyla ilgili esprilere yer vermelidir,
* Adil ve eşit davranmalı, öğrenciler arasında ayırım yapmamalıdır,
* Yüreklendirici ve yardımcı olmalıdır,
* Takdir ve onure adici davranmalıdır,
* Siyasi düşüncelerini empozeye çalışmamalı ve her düşünceye saygı göstermelidir,
* Teknolojik gelişmeleri takip etmeli ve yeni gelişen eğitim araç-gereçlerini kullanabilmelidir,
* Öğrenme ve öğretme yöntem ve tekniklerini bilmeli, değişik kişilik ve öğrenme tarzlarına göre farklı öğretim teknikleri kullanmalıdır,
* Eğitimdeki ve branşındaki yeni gelişmelerden haberdar olmalıdır,
* Yenilikçi olmalı, kendini yenilemeli ve mesleki olarak kendini sürekli geliştirmelidir,
* Öğrencinin konuyu kavrayıp kavramadığını kontrol etmeli ve tekrarlar yapmalıdır,
* Öğrencileri, meslektaşları, veliler ve üstleriyle iyi iletişim kurmalı ve eşgüdüm içerisinde hareket etmelidir,
* Dersleri öğrencinin seviyesine uygun işlemelidir,
* Ölçme ve değerlendirmede adil ve objektif davranmalı, öğrenciyi notla tehdit etmemelidir,
* Öğrencilerin gelişim dönemi özelliklerini bilmelidir,
* Hadiselere öğrencilerin bakış açılarıyla bakabilmelidir,
* Aşırı disiplinli ve şekilci olmamalıdır,
* Öğrencilerin sorunlarını dinlemeli ve çözüm üretmelidir,
* Öğrenciyi küçümsememeli ve hor görmemelidir,
* Öğrenciyi küçük düşürücü davranışlardan kaçınmalıdır,
* Öğrenciye bir birey olarak saygı duymalıdır,
* Öğretmen verdiği sözün arkasında durmalıdır,
* Öğrencinin sevgisini ve güvenini kazanabilmelidir,
* Öğrencinin olumsuz davranışlarına değil, olumlu davranışlarına ilgi göstermelidir,
* Belli öğrencilere karşı özel ilgi göstermekten kaçınmalıdır,
* Sınıf kuralları oluştururken öğrencinin katılımını sağlamalı ve sınıf kurallarının nedenlerini açıklamalıdır,
* Öğrencinin kişiliği üzerinde değil, kabul edilmeyen davranışı üzerinde durmalıdır,
* Disiplini sağlamak için bağırıp çağırmamalı, öğrencilerle alay etmemeli ve olumsuz eleştirilerden kaçınmalıdır,
* Öğrencilerin olumsuz davranışlarını bire bir görüşerek düzeltmeye çalışmalıdır,
* Öğrencileri “yaramaz, geveze, aptal” gibi kelimelerle etiketlememelidir,
* Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade etmelerine olanak tanımalıdır,
* Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurmalıdır,
* Öğrencileri birbirleri ile kıyaslama ve karşılaştırmalardan kaçınmalıdır,
* İyi bir gözlemci olmalı ve öğrencilerini tanımalıdır,
* Bulunduğu okulun olanaklarını iyi değerlendirmelidir,
* Çevre ve velilerle sürekli diyalog içerisinde olmalıdır,
* Hitabeti iyi olmalı ve dili etkili kullanmalıdır; dilini iyi kullanan insanın giremeyeceği gönül, açamayacağı kapı kalmaz,
* Öğrencilerine tepkisel davranışlar sergilememelidir,
* Zamanın kıymetini bilmeli ve zamanını etkili kullanmalıdır.
* Hareketlerine ve görünüşüne dikkat etmeli, giyimine özen göstermelidir,
* Sevecen ve şefkatli olmalıdır,
* Öğretmeyi sevmeli ve öğrenmeyi sevdirebilmelidir,
* Sabırlı olmalıdır,
* Saygılı ve saygın olmalıdır,
* Güler yüzlü ve yumuşak huylu olmalıdır,
* Bütün insanlara değer vermelidir,
* Dürüst, açık ve güvenilir olmalıdır,
* Alçak gönüllü, hoşgörülü ve anlayışlı olmalıdır,
* İdealist ve sorumluluk sahibi olmalıdır,
* Huzurlu, kendiyle barışık ve özgüven sahibi olmalıdır,
* İnsan hak ve hürriyetlerine değer vermelidir,
* Yaşadığı toplumun değerlerini çok iyi bilmeli ve hayatında tatbik etmelidir,
* Fedakar ve kendini mesleğine admış olmalıdır,
* Kibar ve nazik davranışlar sergilemelidir,
* Etkili iletişim becerilerine sahip olmalıdır,
* Samimi ve candan olmalıdır,
* Dinamik ve sağlıklı olmalıdır,
* Tavırlarında olgunluk ve ciddiyet bulunmalıdır,
* Kibir ve gururdan uzak durmalıdır,
* Çok iyi bir genel kültüre sahip olmalıdır,
* İkna kabiliyetine sahip olmalıdır,
* Sakin ve soğukkanlı davranmalıdır,
* İç disipline sahip olmalı ve öfkesini kontrol edebilmelidir,
* İyi bir dinleyici olmalıdır,
* Çağdaş ve sosyal olmalıdır,
* Çalışkan olmalıdır,
* Gündemi takip etmeli ve güncel olmalıdır,
* Ders dışında da öğrencileriyle diyalog kurmalı ve ilgilenmelidir,
* Davranışlarında tutarlı ve prensip sahibi olmalıdır,
* Kendi hatalarını kabul edebilmeli ve gerektiğinde özür dileyebilmelidir,
* Vizyon sahibi olmalıdır,
* İnsan psikolojisi hakkında bilgi sahibi olmalıdır,
* Empati kurabilme becerisine sahip olmalıdır,
* Sürekli okuyarak kendisini yenilemeli ve geliştirmelidir,
B- Mesleki ve Sınıf İçi Davranış Özellikleri
* Öncelikle konusunu çok iyi bilmeli ve branşına hakim olmalıdır,
* Öğrencileri başarabileceklerine inandırabilmelidir,
* Öğrencilerine ve çevresine güven duygusu verebilmelidir,
* Diksiyonu güzel olmalı ve ses tonunu etkili kullanmalıdır (Yerine göre sesini yükseltip azaltmalı),
* Jest ve mimiklerine, el ve vücut hareketlerine çok dikkat etmeli, beden dilini etkili kullanmalıdır,
* Planlı ve programlı hareket etmelidir,
* Dersine mutlaka hazırlanarak girmelidir,
* Dakik olmalıdır; derse zamanında gelme, öğrenciyi ve dersi önemsediğinizi gösterir,
* Renkli tebeşir yada kalemler kullanmalı, güzel ve okunaklı yazmalıdır,
* Ders ve konuya uygun metot belirleyebilmeli, ders ve konularla ilgili araç-gereç kullanabilmelidir,
* Öğrencilerini motive edebilmeli ve hazır bulunuşluklarını sağlayabilmelidir,
* Oturmak yerine, sınıf içerisinde gezerek ders anlatmalıdır,
* Verilen ödevleri mutlaka takip ve kontrol etmelidir,
* İşbirliğine dayalı demokratik tavırlar sergilemelidir,
* Ders içerisinde güncel örneklere yer vermeli ve konularla günlük yaşamı ilişkilendirmelidir,
* Kendi sorun ve sıkıntılarını ders ortamına taşımamalıdır,
* Zaman zaman ders konularıyla ilgili esprilere yer vermelidir,
* Adil ve eşit davranmalı, öğrenciler arasında ayırım yapmamalıdır,
* Yüreklendirici ve yardımcı olmalıdır,
* Takdir ve onure adici davranmalıdır,
* Siyasi düşüncelerini empozeye çalışmamalı ve her düşünceye saygı göstermelidir,
* Teknolojik gelişmeleri takip etmeli ve yeni gelişen eğitim araç-gereçlerini kullanabilmelidir,
* Öğrenme ve öğretme yöntem ve tekniklerini bilmeli, değişik kişilik ve öğrenme tarzlarına göre farklı öğretim teknikleri kullanmalıdır,
* Eğitimdeki ve branşındaki yeni gelişmelerden haberdar olmalıdır,
* Yenilikçi olmalı, kendini yenilemeli ve mesleki olarak kendini sürekli geliştirmelidir,
* Öğrencinin konuyu kavrayıp kavramadığını kontrol etmeli ve tekrarlar yapmalıdır,
* Öğrencileri, meslektaşları, veliler ve üstleriyle iyi iletişim kurmalı ve eşgüdüm içerisinde hareket etmelidir,
* Dersleri öğrencinin seviyesine uygun işlemelidir,
* Ölçme ve değerlendirmede adil ve objektif davranmalı, öğrenciyi notla tehdit etmemelidir,
* Öğrencilerin gelişim dönemi özelliklerini bilmelidir,
* Hadiselere öğrencilerin bakış açılarıyla bakabilmelidir,
* Aşırı disiplinli ve şekilci olmamalıdır,
* Öğrencilerin sorunlarını dinlemeli ve çözüm üretmelidir,
* Öğrenciyi küçümsememeli ve hor görmemelidir,
* Öğrenciyi küçük düşürücü davranışlardan kaçınmalıdır,
* Öğrenciye bir birey olarak saygı duymalıdır,
* Öğretmen verdiği sözün arkasında durmalıdır,
* Öğrencinin sevgisini ve güvenini kazanabilmelidir,
* Öğrencinin olumsuz davranışlarına değil, olumlu davranışlarına ilgi göstermelidir,
* Belli öğrencilere karşı özel ilgi göstermekten kaçınmalıdır,
* Sınıf kuralları oluştururken öğrencinin katılımını sağlamalı ve sınıf kurallarının nedenlerini açıklamalıdır,
* Öğrencinin kişiliği üzerinde değil, kabul edilmeyen davranışı üzerinde durmalıdır,
* Disiplini sağlamak için bağırıp çağırmamalı, öğrencilerle alay etmemeli ve olumsuz eleştirilerden kaçınmalıdır,
* Öğrencilerin olumsuz davranışlarını bire bir görüşerek düzeltmeye çalışmalıdır,
* Öğrencileri “yaramaz, geveze, aptal” gibi kelimelerle etiketlememelidir,
* Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade etmelerine olanak tanımalıdır,
* Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurmalıdır,
* Öğrencileri birbirleri ile kıyaslama ve karşılaştırmalardan kaçınmalıdır,
* İyi bir gözlemci olmalı ve öğrencilerini tanımalıdır,
* Bulunduğu okulun olanaklarını iyi değerlendirmelidir,
* Çevre ve velilerle sürekli diyalog içerisinde olmalıdır,
* Hitabeti iyi olmalı ve dili etkili kullanmalıdır; dilini iyi kullanan insanın giremeyeceği gönül, açamayacağı kapı kalmaz,
* Öğrencilerine tepkisel davranışlar sergilememelidir,
* Zamanın kıymetini bilmeli ve zamanını etkili kullanmalıdır.
Similar topics
» BAŞARILI ÖĞRETMENİN ÖZELLİKLERİ
» Etkili bir öğretmenin Özellikleri
» Öğretmenin Dosyasında bulunması gerekenler
» Yapılandırmacı Yaklaşımda Öğretmenin Rolü
» BAŞARILI OLMAK İÇİN BİZ DİYELİM
» Etkili bir öğretmenin Özellikleri
» Öğretmenin Dosyasında bulunması gerekenler
» Yapılandırmacı Yaklaşımda Öğretmenin Rolü
» BAŞARILI OLMAK İÇİN BİZ DİYELİM
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz