TÜTÜN VE SİGARA HARAM MI
TÜTÜN VE SİGARA HARAM MI
TÜTÜN VE SİGARA
Sigara ve tütün denilen şey asrı saadette ve müctehid imamlarımızın asrında mevcut olmadığı için hakkında ayeti kerime ve hadis-i şerif olmadığı gibi müçtehitlerimizin içtihatları da mevcut değildir. Bu sebeple hakkında çok ihtilaf vaki olmuştur. Tütünün keyif maddesi olarak kullanılması 1560 tarihlerindedir. Sigara 1830 yıllarında ortaya çıkmıştır. Başlangıçta elle sarılıyordu, 1861-1875 yılları arasında ilk makineler yapıldı. Tütün (Hicri) 1015.sene Şam'da meydana geldi(kullanıldı). Bunu içen sarhoş olmadığını söylüyor. Öyle olduğunu kabul etsek bile keyif vericidir. İmam-ı Ahmet, Ümmü Seleme'den(r.a) rivayet etti ki Peygamber(s.a.v)
"HER SARHOŞ EDİCİ VE BEDENİ GEVŞETİCİNİN İÇİLMESİNİ YASAKLADI."
hadisi sebebiyle haramdır. Bir iki kere içmek büyük günah değildir. Veliyyülemr yani devlet başkanı onu yasaklarsa kesinlikle kullanılması haram olur. Bununla beraber çoğu zaman onu kullanmak bedene zarar verir. Evet, onun üzerinde ısrar etmek büyük bir günahtır. Tıpkı diğer küçük günahlar gibi. Tütün ve sigara hakkında ulemanın görüşleri farklı oldu. Bazısı haram olduğunu, bazısı mekruh olduğunu, bazısı mubah olduğunu söyledi. Elmenhelül' Azbilmevrud isimli kitabın C.8 S.269 ve 270 de: Sıhhata zararlı olduğu için, içmeyenlere eza verdiği için ve zarardan başka faidesi olmamasıyla halis israf olduğu için haramdır demiş ve sonunda Dürrülmuhtar da yazılanları zikir ve beyan etmiştir.
Sigara içmekte malı zayi etmek, yani dünya ve ahirete faidesi olmayacak bir şekilde sarf etmek vardır. Bu kabil sarfiyatı umumiye haramdır. Sigara kullanmakta hürmeti mezküre (adı geçen haramlık) tamamıyla sabit ve muhakkaktır. Çünkü sigara kullanmakta menfaati dünyeviye yoktur. Bilakis mazarrat(zararlı olması) hakimdir. Çünkü insan bedenine telafisi mümkün olmayan zararları vardır.
Manevi mazarratı ise saymakla bitmez. Terakkiye manidir. Kokusunda ervahı tayyibe azap ve ızdırap duyar. Vasita-i rahmet olan ervahı tayyibenin temasını (o insanla beraber olmasını) önler. Yani alakayı ruhaniyyelerine mani olur. Bu büyük bir musibettir.
Şu halde sigara içmek manen ve madden zararlıdır. Haramdır. Haram Allah'ü Tealanın yasak ettiği şeydir. Onda ısrarlı olanlar (devamlı içenler) O'nun emrine ısyan ve muhalefet edenlerdir. Günde 15-20 sigara içenler 15-20 defa Allah'ü Tealaya muhalefet edip, haram işliyorlar demektir..
Kaynak;
Yasaklar ve Mübahlar (hazr ve ibaha)
Fahreddin AKYILDIZ.
Sigara ve tütün denilen şey asrı saadette ve müctehid imamlarımızın asrında mevcut olmadığı için hakkında ayeti kerime ve hadis-i şerif olmadığı gibi müçtehitlerimizin içtihatları da mevcut değildir. Bu sebeple hakkında çok ihtilaf vaki olmuştur. Tütünün keyif maddesi olarak kullanılması 1560 tarihlerindedir. Sigara 1830 yıllarında ortaya çıkmıştır. Başlangıçta elle sarılıyordu, 1861-1875 yılları arasında ilk makineler yapıldı. Tütün (Hicri) 1015.sene Şam'da meydana geldi(kullanıldı). Bunu içen sarhoş olmadığını söylüyor. Öyle olduğunu kabul etsek bile keyif vericidir. İmam-ı Ahmet, Ümmü Seleme'den(r.a) rivayet etti ki Peygamber(s.a.v)
"HER SARHOŞ EDİCİ VE BEDENİ GEVŞETİCİNİN İÇİLMESİNİ YASAKLADI."
hadisi sebebiyle haramdır. Bir iki kere içmek büyük günah değildir. Veliyyülemr yani devlet başkanı onu yasaklarsa kesinlikle kullanılması haram olur. Bununla beraber çoğu zaman onu kullanmak bedene zarar verir. Evet, onun üzerinde ısrar etmek büyük bir günahtır. Tıpkı diğer küçük günahlar gibi. Tütün ve sigara hakkında ulemanın görüşleri farklı oldu. Bazısı haram olduğunu, bazısı mekruh olduğunu, bazısı mubah olduğunu söyledi. Elmenhelül' Azbilmevrud isimli kitabın C.8 S.269 ve 270 de: Sıhhata zararlı olduğu için, içmeyenlere eza verdiği için ve zarardan başka faidesi olmamasıyla halis israf olduğu için haramdır demiş ve sonunda Dürrülmuhtar da yazılanları zikir ve beyan etmiştir.
Sigara içmekte malı zayi etmek, yani dünya ve ahirete faidesi olmayacak bir şekilde sarf etmek vardır. Bu kabil sarfiyatı umumiye haramdır. Sigara kullanmakta hürmeti mezküre (adı geçen haramlık) tamamıyla sabit ve muhakkaktır. Çünkü sigara kullanmakta menfaati dünyeviye yoktur. Bilakis mazarrat(zararlı olması) hakimdir. Çünkü insan bedenine telafisi mümkün olmayan zararları vardır.
Manevi mazarratı ise saymakla bitmez. Terakkiye manidir. Kokusunda ervahı tayyibe azap ve ızdırap duyar. Vasita-i rahmet olan ervahı tayyibenin temasını (o insanla beraber olmasını) önler. Yani alakayı ruhaniyyelerine mani olur. Bu büyük bir musibettir.
Şu halde sigara içmek manen ve madden zararlıdır. Haramdır. Haram Allah'ü Tealanın yasak ettiği şeydir. Onda ısrarlı olanlar (devamlı içenler) O'nun emrine ısyan ve muhalefet edenlerdir. Günde 15-20 sigara içenler 15-20 defa Allah'ü Tealaya muhalefet edip, haram işliyorlar demektir..
Kaynak;
Yasaklar ve Mübahlar (hazr ve ibaha)
Fahreddin AKYILDIZ.
Similar topics
» Sigara Hakkında
» Sigara İçmek Üzerine
» Sigara İçmek Üzerine
» Haram gıda ile beslenen uzuvlar
» Her kula helal, Müslüman’a haram
» Sigara İçmek Üzerine
» Sigara İçmek Üzerine
» Haram gıda ile beslenen uzuvlar
» Her kula helal, Müslüman’a haram
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz