baba oğul
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hatimde okunan salavat ve Fatihanın Hikmeti

Aşağa gitmek

Hatimde okunan  salavat ve Fatihanın Hikmeti Empty Hatimde okunan salavat ve Fatihanın Hikmeti

Mesaj  Admin Ptsi Tem. 25, 2022 11:08 pm

Hatimlerde Okunan Âyet-i Kerime ve Münacatlardaki Adetlerin Hikmeti

Hatmi Hacegân’da Fatiha-ı Şerîfe’nin, İhlâs-ı Şerif’in, Salevât-ı Şerîfe’nin, İstiğfar-ı Şerif’in belirli sayıda okunmasının hikmetini “خُلاَصَةُ التَّصَوُّفِ - Hulâsat-üt Tasavvuf” isimli eserinde Muhammed Fevzi ibni Muhammed Şerif el Batûmî hazretleri zikretmiş.
***
İstiğfar Okumanın Hikmeti:

Ebu Said Muhammed Hadimi Rh.A.: “Evvelinde istiğfar okumak; günâhlardan temizlenmek, havatırı def etmek ve رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُواْ إِلَيْهِ يُمَتِّعْكُم مَّتَاعًا حَسَنًا إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى وَيُؤْتِ كُلَّ ذِي فَضْلٍ فَضْلَهُ ‘…Rabbinizden mağfiret isteyin (ki günâhlarınızı örtsün.) Sonra ona tevbe edin, (günâhlarınıza pişman olup O'nun yoluna dönün ki,) sizi tâyin ve takdir edilmiş bir müddete kadar, güzel ni'metlerinden faydalandırsın…’ (Sûre-i Hud, âyet 3) âyet-i celilesine ve ‘Her derdin bir dermanı var, günâh dertlerinin dermanı da istiğfardır’ Hadis-i Şerifine imtisal içindir.”

7 Fatiha-i Şerîfe Okumanın Hikmeti:

Fâtiha-i Şerîfe’nin yedi okunması, Bu sûre-i celile Kur’ân-ı Kerimin başı ve seb’ul mesani (iki defa inen yedi âyet) olduğundan ve kütüb-ü münzelenin yedi defa sevabına nail olmak içindir.

Hadis-i Şerif: “Kim Fatiha’yı okursa Tevrat, Zebur, İncil, Furkan ve İdris A.S.’a İbrahim A.S.’a indirilen kitap ve sahifeleri yedi defa okumuş gibi sevap alır. Fatiha-i Şerîfe’nin her harfine bir derece verilir. Her derece yer ile gök arası kadardır.”

Ubey bin Kea’b R.A.: “Fatiha-i Şerîfe’yi hatmin evvelinde sağdan, sonunda soldan yedişer kişi okur. Fatiha-i Şerîfe’nin nûru bütün hatim halkasını ihatâ etsin için sağdan ve soldan okunur.”

100 Salevât-ı Şerîfe Okumanın Hikmeti

100 Salevat okumak, Kelime-i Tevhid ile birlikte 100 olan Allahü Teâlâ’nın isimlerine muvafık olduğundandır. Dereceleri itibariyle mevcüdatın hakikatları da 100 dür. Ayrıca hatme salevâtla başlamak için okunur.
Hadis-i Şerifte buyruluyor: “Bana günde 100 salevât-ı Şerîfe getirenin Allahü Teâlâ 30’u dünyada 70’i âhirette olmak üzere 100 hacetini kazâ eder.” (İbni Münde, Cabir R.A. den rivâyet etmiştir. )

Hatmin sonuda 100 salevat okumak, Nebî S.A.V. ’in mübarek ismi şeriflerine muvafakat ve hatmin iki salevat-ı Şerîfe arasında olsun içindir.

1000 İhlâs-ı Şerif Okumanın Hikmeti

1000 ihlas-ı Şerif okumak, Allahü Teâlâ’nın 100 ismine muvafakattır. İhlas-ı Şerif’in fazileti, Fatih-i Şerîfenin fazileti gibi sayalamıyacak kadar çoktur.
Hadis-i Şerif: “Kim 1000 defa ihlas suresini okursa, nefsini Allahü Teâlâ’dan satın almış ve Allah’ın has kullarından olmuştur.” (Enes R.A. den İbni Neccar rivâyet etmiştir.)

Hadis-i Şerif: “Cebrâil A.S. bana hoş surette müjde ile geldi de: ‘Yâ Muhammed, Allahü Teâlâ sana selam buyurdu ki, Her şeyin bir nesebi var, benim nesebim de ihlas suresidir. Ümmetinden her kim bu sûreyi bin defa okur da bana gelirse (hayatta iken okursa) sancağımı ona verir, Arşımda ikâmet ettirir ve azaba müstehak olan 70 kişiye şefaat ettiririm. “Her nefis ölümü tadacak” (Ali imran 185 - Enbiyâ 35 - Ankebût 57) emrim olmasaydı o kulumun ruhunu kabzetmezdim.’ ” (İbni Neccar Enes R.A. den nakletti.)

Hadis-i Şerif: “Kim namaz abdesti gibi abdest aldıktan sonra, “Kul hüvAllahü Ahad . ” sûresini Fatiha ile başlayarak, yüz defa okursa, Allahü Teâlâ Her harfi için on sevap yazar, on günâhını siler, on derece yükseltir. Cennette ona yüz saray bina eder ve Kur’an-ı Kerim’i 33 defa okumuş gibi olur ve şirkten uzaklaştırır, melekleri toplar, şeytanları kaçırır ve Allahü Teâlâ ona nazar edinceye kadar Rabbini unutmaz. Cenâb-ı Hak ona nazar edince de azap etmez.” (İbni Adiyy ve Beyhaki Enes R.A.’den rivâyet etmişler.)

Aşr-ı Şerif Okumanın Hikmeti:

Hatmin sonunda Aşr-ı Şerif okumak, hatmi şerif-i Kur’ân-ı Kerim’le bağlamak ve teberrük içindir.

Duâ Etmenin Hikmeti:

Hatmin sonunda duâdan maksat, amellerin kabul ve hacetlerin kazasıyla umûmî ve hususi bela ve musibetlerin def ve izalesi içindir.

(Hulâsat-üt Tasavvuf, Muhammed Fevzi ibni Muhammed Şerif el Batûmî Hz.)
Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 4953
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 52

https://moral.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz