Amelde Hak Mezhep
Amelde Hak Mezhep
Amelde hak mezhep 4'tur lakin itikatta hak mezhep 2 değildir. TEKDİR.
Ehli sünnet Vel cemaat mezhebidir. Ama imamları 2'dir.
1- imam ebu Mansur Muhammed maturidi hazretleri
2- İmam Ebu Hasen el-eşarî hazretleridir.
Edille-i şeriyye 2 değildir. (Yani sadece kitap ve sünnetten ibaret değildir)
Edille-i şeriyye 4 tür
1- kitap (kur'an-ı Kerim)
2- sünnet, (peygamber efendimizin işlemiş olduğu fiilleri, ya da söylemiş olduğu kavillleri veyahut bir başkası tarafından işlenildiğinde ikrar mahiyetindeki sükutlarıdır.)
3- icma-i ümmet
4- kıyası fukaha
İcma-i ümmet: bir asırda ümmeti Muhammed'in alimlerinin müctehitlerinin mücedditlerinin hakkında sahih ve sarih bir lafız bulunmayan bir mevzu hakkında icma etmeleridir.
Dolayısıyla mübarek gün ve gecelerde ibadet yapılması hususunda ümmeti Muhammed'in alimleri müçtehitleri ve müceddetleri icma yapmışlardır. (Mübarek gün ve gecelerde kılınması gereken namazları kendileri bizzat kılmışlar ve müntesiplerine de tavsiyede bulunmuşlardır.)
Ve hakkında icma olan bir hükme bir ibadete bidat demek yanlıştır. velev ki bidatı hasene demek bile yanlıştır.
Çünkü İmam rabbani hazretleri mektubatı şerifesinde böyle güzel amellere bidatı hasene denmesini bile uygun görmemiştir.
Çünkü bidat kelimesi lügat anlamıyla zaten kötü ve uydurulmuş anlami ifade eder.
Uydurmanın ve kötünün güzeli olmayacağı için İmam rabbani hazretleri bu gibi amellere bidati hasene denmesini bile uygun görmemiştir.
Hilmi Özer
Ehli sünnet Vel cemaat mezhebidir. Ama imamları 2'dir.
1- imam ebu Mansur Muhammed maturidi hazretleri
2- İmam Ebu Hasen el-eşarî hazretleridir.
Edille-i şeriyye 2 değildir. (Yani sadece kitap ve sünnetten ibaret değildir)
Edille-i şeriyye 4 tür
1- kitap (kur'an-ı Kerim)
2- sünnet, (peygamber efendimizin işlemiş olduğu fiilleri, ya da söylemiş olduğu kavillleri veyahut bir başkası tarafından işlenildiğinde ikrar mahiyetindeki sükutlarıdır.)
3- icma-i ümmet
4- kıyası fukaha
İcma-i ümmet: bir asırda ümmeti Muhammed'in alimlerinin müctehitlerinin mücedditlerinin hakkında sahih ve sarih bir lafız bulunmayan bir mevzu hakkında icma etmeleridir.
Dolayısıyla mübarek gün ve gecelerde ibadet yapılması hususunda ümmeti Muhammed'in alimleri müçtehitleri ve müceddetleri icma yapmışlardır. (Mübarek gün ve gecelerde kılınması gereken namazları kendileri bizzat kılmışlar ve müntesiplerine de tavsiyede bulunmuşlardır.)
Ve hakkında icma olan bir hükme bir ibadete bidat demek yanlıştır. velev ki bidatı hasene demek bile yanlıştır.
Çünkü İmam rabbani hazretleri mektubatı şerifesinde böyle güzel amellere bidatı hasene denmesini bile uygun görmemiştir.
Çünkü bidat kelimesi lügat anlamıyla zaten kötü ve uydurulmuş anlami ifade eder.
Uydurmanın ve kötünün güzeli olmayacağı için İmam rabbani hazretleri bu gibi amellere bidati hasene denmesini bile uygun görmemiştir.
Hilmi Özer
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz