baba oğul
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

TÜRKİYE İNGİLİZCEDE AVRUPA DA SONDAN İKİNCİ

Aşağa gitmek

TÜRKİYE İNGİLİZCEDE AVRUPA DA SONDAN İKİNCİ Empty TÜRKİYE İNGİLİZCEDE AVRUPA DA SONDAN İKİNCİ

Mesaj  Admin Cuma Eyl. 11, 2009 11:17 pm

Türkiye, İngilizcede Avrupa’da sondan ikinci
Eritmen
vbmenu_register("postmenu_783904", true);
TÜRKİYE İNGİLİZCEDE AVRUPA DA SONDAN İKİNCİ User_offline 8th September 2009, 22:10
TOEFL İngilizce düzey belirleme sınavında Türkiye Avrupa’da yalnızca Kosova’yı geçebildi, dünyada da 161 ülke arasında 93’üncü sırada yer aldı

Öğrencilerin ülkelerindeki ya da yurtdışındaki İngilizce eğitim veren kurumlarda öğrenim görebilmek için girdiği TOEFL İngilizce düzey belirleme sınavında, Türkiye’den katılımcıların başarı ortalamasının Avrupa’da sondan ikinci, dünyada da 161 ülke arasında 93’üncü olduğu ortaya çıktı.

Üç yıldır aynı sonuç

İnternet üzerinden yapılan ve 120 puan üzerinden değerlendirilen TOEFL’ın resmi internet sitesinde yer alan 2008 yılı verilerine göre, Türkiye 77 puanla Arnavutluk’la birlikte Avrupa’da sondan ikinci sırada yer aldı. Türkiye, sıralamada yalnızca geçen yıl bağımsızlığını ilan eden, 73 puanlı Kosova’yı geçebildi. Türkiye’nin hemen üzerinde 78 puanla Kıbrıs Rum Kesimi, 80 puanla Ermenistan ve Gürcistan yer aldı. Türkiye sıralamada 2006’da 76., 2007’de de 77. olmuştu.
Dünyanın farklı ülkelerinde çok geniş katılımlı olarak yapılan sınavda 2008’de 102’şer puanla ilk sırada yer alan Hollanda ve Danimarka’yı 100’er puanla Singapur ve Avusturya izliyor. Listenin alt sıralarında ise genelde Afrika ülkeleri bulunuyor. Son üç sırada sondan başa doğru sırasıyla Mali (52), Çad (56) ve Benin (58) yer alıyor. Türkiye’nin komşularından Bulgaristan 88 puan ortalamayla İngilizce düzeyi açısından iyi bir konuma sahip. Bu ülkeyi Yunanistan (87) ve İran (78) takip ediyor. Suriye ve Irak ise sırayla 73 ve 71 puana sahip.
Uzmanlar bu sonucu Türkiye’de dil konusunda bir sistem olmamasına ve her kurumun farklı bir yöntem uygulamasına bağlıyor. Üniversitelerde hazırlık sınıflarının çok donanımlı olmaması da bir etken olarak sayılıyor.


Harcama düşük

Öğrenciler okuma ve yazmayı fazla sevmedikleri için sınav sırasında zamana karşı yarışta zorlanabiliyor. Öğrencilerin yabancı dil literatürünü yeterince takip etmemeleri de başarıyı engelleyen bir faktör olarak ortaya çıkıyor.
2008 rakamlarına göre, Türkiye’de gayri safi yurtiçi hasıladan eğitime ayrılan pay yüzde 3. Dünyada az gelişmiş ülkelerde bu pay yüzde 3.1 iken gelişmekte olan ülkelerde yüzde 4.4, gelişmiş ülkelerde de yüzde 5.6. Avrupa Birliği ülkeleri ortalaması ise yüzde 5.1.
Çağdaş İngilizce eğitimi vermek üzere kurulan anadolu liselerinde yıllar boyunca ayırılan düşük bütçe nedeniyle eğitim kalitesi düşmüş, çözüm olarak 2005-2006 öğretim yılında bu liselerde İngilizce eğitim tamamen kaldırılarak Türkçe eğitime geçilmişti.

Kaynak : milliyet.com.tr

__________________
"Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi... Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi"
Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 4954
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 52

https://moral.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz