baba oğul
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Verimli Ders Çalışma Teknikleri

Aşağa gitmek

Verimli Ders Çalışma Teknikleri Empty Verimli Ders Çalışma Teknikleri

Mesaj  Admin Salı Ekim 18, 2022 10:13 am

Verimli Ders Çalışma Teknikleri
Derslere düzenli olarak katılmak. ...
Düzenli tekrar yapmak. ...
3. Erken başlamak. ...
Günlük plan yapmak. ...
Motive olmak. ...
6. Uygun çalışma ortamını oluşturmak. ...
7. Dikkat dağıtıcıları ortadan kaldırmak. ...
8. Not tutmak.

DERS ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK YA DA BAŞLAYAMAMAK
Okul yaşantımız boyunca karşılaştığımız problemlerden birisi de ders
çalışamama ya da ders çalışmaya başlayamamaktır. Kimi zamanlar;
 Çalışmak istiyorum fakat çalışamıyorum.
 Çalışıyorum fakat hiçbir zaman istediğim gibi olmuyor.
 Hep ders çalışıyorum fakat hiçbir zaman istediğim sonuçları
alamıyorum.
 Bir an geliyor ve aklımdakilerin hepsi uçup gidiyor.
 Ders çalışmaya başlayınca uykum geliyor.
 Dersin başına oturur oturmaz aklım bilgisayarda yada televizyonda
kalıyor.
dediğimiz olmuştur. Yani canımız bir türlü ders çalışmak istememekte,
motivasyonumuzu sağlayamamaktayız. Böyle durumlarda ders çalışmak
sıkıcı hale gelir, dersleri ertelemeye başlar, herhangi bir zorlama olmadan
ders çalışmayız.
İnsan olarak elbette ki; yorgun olabiliriz, kişisel problemlerimiz olabilir,
dersin işlenişini sevmemiş yada ders dışında bir şeyler yapmak istiyor
olabiliriz. Burada önemli olan ders çalışmamız gerekirken çalışmadığımız ve
çalıştığımız halde yapamadığımız durumlardır. İşte böyle durumlarda
konsantre olamayışımızın sebebi bizim içimizdeki olaylarda gizlidir.
İnsan hazırlıksız olduğu durumlardan korkar. Hazırlanılması gereken
derslerin birikip ağırlaşması, zamanın daralması, sizden beklentilerin
artması ve bütün bunların altından nasıl kalkacağınızı bilmemeniz,
üzerinizde bir yük oluşturarak sizi bıkkınlık ve karamsarlık noktasına
getirebilir.
Verimli Ders Çalışma Nedir?
Belirli bir amaç doğrultusunda yapılan, zamanın planlı bir şekilde kullanılıp
ders dışı etkinliklerin göz ardı edilmediği çalışma biçimine verimli ders
çalışma denir.
Öncelikle nasıl bir öğrenci olduğumuza karar verelim?
1-Başarıya Odaklı Öğrenci:
 Kimi öğrenciler kendilerine güvenirler, başarısızlık korkusu taşımazlar,
en etkin şekilde nasıl ders çalışmaları gerektiği konusunda stratejileri
vardır, derslerine düzenli olarak çalışırlar, daima kendilerini geliştirmeye
ihtiyaç duyarlar, başarılı olmaya ihtiyaç duyarlar. Eğer böyle
düşünüyorsanız siz, “başarıya odaklı” bir öğrencisiniz. Tebrikler, doğru
yoldasınız.
2-Başarısızlığı Kabul Eden Öğrenci:
 Başarısızlığı kaçınılmaz, yeteneklerinizi sabit olarak görüp, fazla çaba
harcamaktan kaçınıyor, sürekli birilerinin desteğine inanıyorsanız;
öğrenme motivasyonunuz minimum düzeyde olup başarısızlığı kabul
eden bir öğrencisiniz. Başaracağınıza inanırsanız yapabilirsini. Kendinize
güvenin.
3-Başarısızlıktan Kaçınan Öğrenci:
 Etkili bir çalışma yöntemi geliştirmeden sadece o dersten geçmeyi
düşünüp, ders dışı etkinliklere fazlaca zaman ayırıyorsanız;
motivasyonunuz çok düşük bir seviyede olup başarısızlıktan kaçınan bir
öğrencisiniz. Etkili bir strateji geliştirmeniz sizi başarıya taşıyacaktır.
Lütfen başarıya odaklanın.
Başarı ve motivasyon arasındaki ilişki
Başarı motivasyonu artıran bir etmendir. İnsanlar başarılı oldukları zaman
motive olmakta yaptıkları etkinlikleri daha sık yaparak, deneyim
kazanmakta, daha iyi olma yolunda adım atmaktadırlar.
Ayrıca insanların bilgi düzeyleri arttıkça, öğrenmeye daha çok ihtiyaç
duymakta kendi alanlarıyla ilgili konularda derinlemesine araştırmalara
girişmektedirler.
NASIL KONSANTRE OLUNUR?
İnsan zihni dakikada 600 kelimelik bir konuşma hızını algılama kapasitesine
sahiptir. Normal bir konuşmanın hızı dakikada 150 kelime civarında
olduğuna göre, dinleme esnasında, zihnimizde, her dakika için 450 kelimelik
bir boşluk kalmaktadır. İşte bu boşluk, dikkatin dağılmasını kolaylaştırır.
adeta teşvik eder. Bunun önüne geçmek için, zihni bir noktaya
yoğunlaştırmak gerekir.
1-İşe başlarken kesin kararınızı verin. Başarılı olacağınıza inanmanız sizi
motive edecek, güveninizi tazeleyecektir.
2-Yorulduğunuz zaman ders çalışmaya ara verin, kendinize zaman ayırın,
çünkü 45-50 dakika etkin olan dikkatiniz, bir süre sonra dağılır ve çalışma
masanızda kalsanız dahi yeterince verim alamazsınız. Vereceğiniz 10
dakikalık bir mola dağılan dikkatinizi yeniden toparlamanıza yardım
edecektir.
3-Devamlı oturarak hareketsiz kalmak da sizi olumsuz yönde
etkileyeceğinden arada bir kalkıp dolaşmak da zihninizi dinlendirecektir.
4-Farklı iki dersi arka arkaya çalışmanız konsantrasyonunuzun artamasına
yardımcı olacaktır.
5-Çözümü zor veya çözemediğiniz problemlerle karşılaşmak o derse karşı
tutum değişikliğine sebep oluyorsa durumunuzu tekrar gözden geçirmeli,
konsantrasyon eksikliğinizin sebeplerini bulmalısınız. Zor soruları da
çözmek sizin elinizde.
6-Her zaman yapılan şeylerdendir, geri dönüp ne kadar yol kat rdildiğine
bakmak. Okunan sayfaların çokluğu sizleri motive ederken, okumanız
gereken yerler sizi kaygılandırır. Lütfen yaptıklarınıza odaklanın.
7-Düzenlemesini sizlerin yaptığı bir ortamda çalışmak motive eder.
8-Amaçlarınızı önceden belirlemeniz sizleri olumlu yönde etkileyecektir.
9-Ders çalışmayı yapılması gereken bir angarya olarak düşünmeyin, ders
çalışmayı hayatın gerektirdiği bir etkinlik olarak düşünmeniz sizleri ders
çalışmaya karşı olumlu duygular besleyen bir öğrenci yapacaktır.
Yanlış Ders Çalışma Alışkanlıkları
Lütfen aşağıdaki yanlışlardan uzak durun.
Yatarak çalışmayın! Hepimizin sıklıkla yaptığı yanlışlardan birisidir
yatarak ders çalışmak. Yoğunlaştığımız konudan bir süre sonra sıyrılır hayal
alemine dalar, ya okuldaki bir olayda, ya kız yada erkek arkadaşlarımızın
yanında, ya da kendimizi bizi ilgilendiren başka şeylerin içerisinde buluruz.
Yatarak gazete veya roman gibi şeyler okunabilir ama ders çalışmak biraz
kompleks bir olaydır ve yalnızca okumak öğrenmek için yeterli değildir.
Gürültülü ortamda çalışmayın!Radyo veya televizyonun açık bulunduğu
çevreden gelen uyarıcıların çok fazla olduğu bir ortamda bulunmak
konsantre olmanızı engeller ve veriminizi düşürür.
Dağınık ortamda çalışmayın!Çalışma masanızın üzerini ders çalışmadan
önce toparlar sadece lazım olan ders materyalini bırakırsanız çalışma
sırasında dikkatiniz dağılmaz yalnız dersinizle ilgilenirsiniz.
Doğru Ders Çalışma Alışkanlıkları
“Gece ikiye kadar ders çalıştım, ertesi sabah da 5’te kalktım... sınavım yine
de istediğim gibi geçmedi!” vb gibi yakınmaları hep duyarız. Oysa hepimizin
bildiği gibi önemli olan, dersin başında kaç saat geçirildiği değil, zamanı nasıl
geçirdiğinizdir. Son geceye sıkıştırılmış bir sınav çalışması için gece geç
saatlere kadar uykusuz kalmak, sınava hazırlanmak için pek güvenilir bir yol
değildir. Çalışmalarınızdan verim alabilmek için motive olmalı ve dikkatinizi
bir noktaya yoğunlaştırmalısınız. Amaçsızca, yapılmış olsun diye izlenen bir
çalışmanın sizlere hiçbir faydası olmadığı gibi zaman kaybına da sebep
olmaktadır. Dolayısıyla; öncelikle amacınızı belirleyin. Çünkü bu amaç
sizin için itici bir güç olacaktır.
Herhangi bir bilgiyi zihne kazandırmanın en iyi yolu, bunu bütünüyle
kavramaya çalışmak, böylece eldeki metin veya konu ilk bakışta kavranır,
canlı kalır ve kolayca hatırlanır.

Çalışmalarınızı mutlaka düzenli bir masada ve sandalyede oturarak yapınız.
Bu sizin rehavete kapılmanızı ve bazı şeyleri arayarak zaman kaybetmenizi
engeller; odanız çok soğuk ve çok sıcak olmamalı, iyi aydınlatılmalı ve
sıklıkla havalandırılmalıdır.
Eğer çalışma odanız yoksa, aile bireylerinden sessiz olmaları istemeli,
çalışma yerinizi ışığı sağ taraftan alan fakat sizlerin herkesi görüp her
şeyden etkilenmeyeceğiniz bir köşede çalışmalısınız.
DİKKAT!
 Derslere hazırlıklı gelmeniz işlenilen derslere olan ilginizi arttırır.
Böylelikle derslere aktif katılımda bulunabilirsiniz.
 Eski konularla bağlantı kurmanız yeni konuları anlamanızı
kolaylaştıracaktır.
 Gerektiğinde soru sormak, konsantre olmanızı kolaylaştıracak, merak
duygunuzu giderecek, konuları daha kalıcı bir şekilde öğrenmenizi
sağlayacaktır.
Kendinize herhangi bir konuda verdiğimiz küçük bir ödül “devam et”
mesajını verir. Tekrarı az olan davranışlarınız ödül kullanılarak
pekiştirilebilir. Mesela ders çalışmayı çok sevdiğiniz bir etkinliğin öncesine
alarak daha etkin bir hale getirebilirsiniz. Yine de çalışmanız gerektiğine
inanarak işe başlamanız daha etkili bir davranıştır. Hatırlama gücü
ödüllendirme ile artar, her başarı zaten bir ödül olmakla beraber başarınızı
artırmak için, kendinize bir ödüllendirme sistemi kurun.
Çalışma anında zaman zaman çalışmaya ara verip, telefon konuşması
yapmak, televizyon seyretmek dikkati dağıtıcı etki yapar. En verimli
çalışmanın yolu, bu molaları uygun zaman aralıklarında gerçekleştirmektir.
Çalışma süreniz minimum 40 dakika olmalı, ders aralarında verecğiniz
molalar ise maksimum 15-20 dakika olmalıdır. Bu gibi etkinlikleri, çalışma
bitiminde yaparak, kendinizi ödüllendirebilirsiniz.
ETKİN OKUMA NASIL YAPILIR?
 Herhangi bir konuyu okumaya başlarken konunun ana başlıklarına bir
göz atmanız, konu hakkında kabaca bilgi edinmenizi sağlayacaktır.
 Koyu veya italik harflerle basılmış yazılar konunun can damarını
oluşturmaktadır.
 Bir konuyu okurken yazıdaki bütün cümleleri anlamanız gerekmiyor,
bütünden çıkaracağınız ana fikir sizin için daha fazla önem taşımaktadır.
Unutulmaması gereken diğer bir nokta ise yazıda anlatılmak istenen
düşüncelerin ana fikirle ilintili olduğudur.
 Okurken sadece bir kaynağa bağlı kalmak yerine kaynak taraması
yapmanız derse ve konuya olan ilginizi artıracaktır.
 Okuduğunuz metindeki önemli yerleri herhangi bir şekilde işaretlemek
yapılacak tekrarlar sonucunda size yardımcı olacaktır.
 Okuduğunuz metnin bir özetini çıkarmanız kendinizi çabucak test
etmenizi sağlayacaktır.
 Günlük Çalışma Programı
 Zamanı daha etkin bir şekilde kullanmak, neye nerede başlayacağınıza
karar vermenizi, bilgileri ne kadar özümsediğinizi görmenizi, ne zaman
dinlenip ne zaman çalışacağınıza karar vermenizi sağlayan bir araçtır.
 Zamanı planlayıp yapmak istediğiniz diğer etkinlikler için sizlere fırsat
verecektir; amaçlarınız doğrultusunda geçen zaman sizleri rahatlatırken,
planınızda olmayan işlerle uğraşmak zaman baskısını üzerinizde
duymanıza sebep olacak ve amaçlar doğrultusunda kullanılmayan zaman
sonucunda elde edilecek başarısızlık sizleri suçluluk duygusuna itecektir.
 Yapılması gereken oturup bir çalışma planı oluşturmaktır. Yaptığınız bu
çalışma planına uymanız sizleri planlı, dolayısıyla mutlu bir insan
yapacaktır.
Diğer önemli bir nokta da planlı çalışarak anne-babanızla aranızda
çıkabilecek anlaşmazlıkları önleyebileceğinizdir. Böylelikle çift taraflı bir
kazanç elde etmiş olursunuz.
“Günü gününe çalışmak” sınav öncesi çalışma süresini kısaltır, sınav
kaygısını önler ve çalışma verimini artırır. Lütfen unutmayın, en kötü plan
bile plansızlıktan daha iyidir. İyi bir planın ipuçları ise şöyle:
Haftalık ders programı hazırlarken günlük faaliyetlerinizi haftanın her günü
için ayrı ayrı gözden geçirmelisiniz. Okula gidiş dönüş saatleri çalışma için
ayrılacak süre, yemek arası, dinlenme, gezme,oyun, spor, kitap okuma, tv ve
diğer işler için ayrılacak zamanı önceden belirlemelisiniz. Uygulanabilir bir
programın hazırlanabilmesi için tüm bu etkinlikleri gerçekçi bir biçimde
planlamanız gerekir.
Günlük çalışma programının içerisinde;
 O gün öğrenilen konuların tekrarı
 Ödevler
 Ertesi gün işlenecek konulara hazırlık
 Konular hakkında kaynak taraması ve test çözümü gibi konular
mutlaka bulunmalıdır.
Her gün aynı saatlerde aynı aktiviteleri yapmanız programınızı
içselleştirmenizi kolaylaştıracaktır. Her gün aynı saatlerde ders çalışmaya
özen gösterin.
Ders Nerede Çalışılmalı?
Ders çalışma masasında ve düzenli bir ortamda çalışılmalıdır. Çalışma
ortamınızın veriminizi artıracak şekilde düzenlenmiş olması daha istekli
ders çalışmanıza sebep olacak, odayaher girdiğinizde doğal olarak ders
çalışmanız gerektiğini sizlere söyleyecektir.

Türkçe derslerine nasıl çalışılır?
 Derse ön hazırlık yaparak gelin.
 Ödevlerinizi gününde yapın.
 Güçlük çektiğiniz konuları çok zaman geçmeden öğretmenlerinizle
paylaşın ya da cevaplarını bulun.
 Okuyarak öğrenmeye ve küçük notlar tutmaya çalışın.
 Konuları sistemli olarak tekrar edin, sözel mantık ve konu tarama
testleri yaparak kendinizi deneyin.
 Size sorulan sorularda ne demek istendiğini anlamaya çalışın.
 Çözemediğiniz soruları öğretmeninize sorun.
 Belirlediğiniz bir gün paragraf sorusu yazın.
 Bolca kitap okuyun.
Matematik dersine nasıl çalışılır?
 Matematik dersinin tekrar edildikten sonra kolay bir ders olduğuna
inanın.
 Derste anlatılanları çok iyi dinleyip konuya ilgi gösterin.
 Derse katılıp alıştırmaları çözmeye çalışın.
 Okulda yaptığınız alıştırmaları tekrar çözdükten sonra ev
ödevlerine başlayın.
 Ödevlerinizi gününde yapın.
 Yeni konuları daha önce öğrendiklerinizle ilişkilendirin.
 Konuyla ilgili bolca alıştırma yapın,test çözün, çözemediklerinizi
öğretmeninize sorun.
 Karşılaştığınız diğer problemlerle ilgili olarak öğretmenlerinize
başvurun.
Fen dersine nasıl çalışılır?
 Derse ön hazırlık yaparak gelin.
 Dersi dikkatle dinleyin ve katılın.
 Anlatılan kavram ve varsayımları iyi bir şekilde öğrenmeye çalışın.
 Sistemli bir şekilde tekrar yapın.
 Konularla ilgili bolca alıştırma yapın, test çözün, çözemediklerinizi
öğretmeninize sorun.
 Konuları bir bütün halinde izlemeye çalışın.
 Sorulan şeylerin cevaplarına nasıl ulaşıldığını inceleyin.
 Karşılaştığınız diğer problemlerle ilgili olarak öğretmenlerinize
başvurmalısınız.

İngilizce dersine nasıl çalışılır?
 Derse ön hazırlık yaparak gelin.
 Dersi dikkatle dinleyin ve katılın.
 Yeni kelimleler öğrenerek cümle içinde kullanmaya çalışın.
 Yanlış söylerim kaygısına kapılmadan derslerde konuşmaya çalışın.
 Ödevlerinizi günü gününe yapın.
 Sık aralıklarla ve sistemli bir şekilde tekrar yapmaya çalışın ve soru
çözün.
 Kelime bilginizi artırmaya çalışın, cümle kurun, kitap okuyun.
 Kompozisyon yazarak öğrendiklerinizi pekiştirmeye çalışın.
 Karşılaştığınız diğer problemlerle ilgili olarak öğretmenlerinize
başvurun.
 Öğretmeninizin verdiği kaynaktan konu tarama testleri yaparak
kendinizi sınayın.
nayın.
Sosyal Bilgiler dersine nasıl çalışılır?
 Derse ön hazırlık yaparak gelin.
 Dersi dikkatle dinleyin ve katılın.
 Konuları ezberlemek yerine anlamaya çalışın, eski konularla bağlantı
kurun.
 Konuları çalışırken atlas ya da yardımcı bir araç kullanın.
 Konuları sistemli olarak tekrar edin, sözel mantık ve konu tarama
testleri yaparak kendinizi sınayın.
 Kaynak kitaplardan yararlanın.
 Karşılaştığınız diğer problemlerle ilgili olarak öğretmenlerinize
başvurun.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine nasıl çalışılır?
 Derse ön hazırlık yaparak gelin.
 Ödevlerinizi gününde yapın.
 Konuları ezberlemek yerine anlamaya çalışın.
 Derste not tutun yeni kavramları detaylı bir şekilde öğrenmeye çalışın.
 Sistemli bir şekilde tekrar yapın.
 Öğretmeninizin verdiği kaynaktan konu tarama testleri yaparak
kendinizi deneyin.
 Karşılaştığınız diğer problemlerle ilgili olarak öğretmenlerinize
başvurun.


Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 4955
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 52

https://moral.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz