İnsan Hakları 4. Sınıf
1 sayfadaki 1 sayfası
Yazılı olmayan kurallar
Yazılı olmayan kurallar
Görgü kuralları
Gelenekler
Ahlak kuralları
Yaşlılara yardım etmek
İhtiyacı olana yardım etmek
Bayramda büyüklerin ellerini öpmek
Büyüklere saygı göstermek
Küçüklere sevgi göstermek
Hoşgörülü olmak
Otobüste yaşlılara yer vermek
YAZILI KURALLAR
Hukuk kuralları
Anayasa kuralları
Din kuralları
Yönetmelikler
Dernek tüzükleri
Kuruluşların tüzükleri
Trafik kuralları
Okul kuralları
Devlet kanunları
Sosyal Düzen Kuralları
1-Din kuralları
2-Ahlak kuralları.
3-Görgü kuralları.
4-Hukuk kuralları.
Adalet ve Eşitlik
Düşünsel ve duygusal özelliklerimizin yanı sıra tenimizin,saçımızın ve gözlerimizin rengi,boyumuz,
kilomuz ve yüzümüzün şekli gibi fiziksel özelliklerimiz de farklıdır.Farklılıklarımızın olması insan oluşuşumuzun doğal bir sonucudur.
Farklılıklarımız kimi zaman farklı haklara sahip olmayı da gerektirir.
Soru:Adalet nedir?
Cevap: Haklıyla haksızı ayırt etmeye ve herkese hakkı olanı vermeye adalet denir.
Soru:Eşitlik nedir?
Cevap:Bedensel ve düşünsel farklılıkları ne olursa olsun ,bütün insanlar arasında
toplumsal ve siyasal haklar bakımından
hiçbir ayrım bulunmaması durumuna eşitlik denir.
Anayasa Madde 10 – Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve
benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.
Uzlaşı Gerektiren ve Gerektirmeyen Durumlar
Uzlaşı kişisel yaşamla ilgili değil toplumsal yaşamla ilgilidir.
Toplumsal yaşamı düzenlemek için yasalar,Yönetmelikler ve kurallar vardır.Bu Kurallara uymamız gerekir.
Yasalar,yönetmelikler ve kurallar konusunda uzlaşma olmaz.Öğrenciler okula giriş çıkış saatlerine uzlaşarak karar veremezler.
Uzlaştırmacı, dosyanın kendisine tevdi edilmesinden itibaren 30 gün içinde uzlaştırma müzakere ve işlemlerini sonuçlandırmalıdır. Uzlaştırma bürosu, bu süreyi en fazla 20 gün daha uzatabilir (CMK md. 253/12). Uzlaştırma müzakerelerine şüpheli, mağdur, suçtan zarar gören, kanunî temsilci, müdafi ve vekil katılabilir.
kilomuz ve yüzümüzün şekli gibi fiziksel özelliklerimiz de farklıdır.Farklılıklarımızın olması insan oluşuşumuzun doğal bir sonucudur.
Farklılıklarımız kimi zaman farklı haklara sahip olmayı da gerektirir.
Soru:Adalet nedir?
Cevap: Haklıyla haksızı ayırt etmeye ve herkese hakkı olanı vermeye adalet denir.
Soru:Eşitlik nedir?
Cevap:Bedensel ve düşünsel farklılıkları ne olursa olsun ,bütün insanlar arasında
toplumsal ve siyasal haklar bakımından
hiçbir ayrım bulunmaması durumuna eşitlik denir.
Anayasa Madde 10 – Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve
benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.
Uzlaşı Gerektiren ve Gerektirmeyen Durumlar
Uzlaşı kişisel yaşamla ilgili değil toplumsal yaşamla ilgilidir.
Toplumsal yaşamı düzenlemek için yasalar,Yönetmelikler ve kurallar vardır.Bu Kurallara uymamız gerekir.
Yasalar,yönetmelikler ve kurallar konusunda uzlaşma olmaz.Öğrenciler okula giriş çıkış saatlerine uzlaşarak karar veremezler.
Uzlaştırmacı, dosyanın kendisine tevdi edilmesinden itibaren 30 gün içinde uzlaştırma müzakere ve işlemlerini sonuçlandırmalıdır. Uzlaştırma bürosu, bu süreyi en fazla 20 gün daha uzatabilir (CMK md. 253/12). Uzlaştırma müzakerelerine şüpheli, mağdur, suçtan zarar gören, kanunî temsilci, müdafi ve vekil katılabilir.
Hak ve Özgürlük ve Sorumluluk
Hak ve Özgürlük ve Sorumluluk
Dili,dini,ırkı ne olursa olsun her çocuk hak ve özgürlüklere sahiptir.Bu haklar uluslararası sözleşmelerle
güvence altına alınmıştır.
Soru:Hak ve özgürlüklerimiz ihlal edilmesi durumunda neler hissedersiniz?
Cevap:Hak ve özgürlüklerimiz ihlaledilmesi durumunda kendimizi değersiz ve incinmiş hissederiz.
İnsanlara karşı güvenimizi yitiririz.
Yardım Alacağımız Kurum ve Kuruluşlar
1-Kamu Denetçiliği Kurumu
2-Okul Meclisleri
3-İl ve İlçe İnsan Hakları Kurulları
4-Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu
Anayasa Madde 4
Madde 4 – Anayasanın 1 inci maddesindeki Devletin şeklinin Cumhuriyet olduğu hakkındaki hüküm ile, 2 nci maddesindeki Cumhuriyetin nitelikleri ve 3 üncü maddesi hükümleri değiştirilemez ve değiştirilmesi teklif edilemez.
Dili,dini,ırkı ne olursa olsun her çocuk hak ve özgürlüklere sahiptir.Bu haklar uluslararası sözleşmelerle
güvence altına alınmıştır.
Soru:Hak ve özgürlüklerimiz ihlal edilmesi durumunda neler hissedersiniz?
Cevap:Hak ve özgürlüklerimiz ihlaledilmesi durumunda kendimizi değersiz ve incinmiş hissederiz.
İnsanlara karşı güvenimizi yitiririz.
Yardım Alacağımız Kurum ve Kuruluşlar
1-Kamu Denetçiliği Kurumu
2-Okul Meclisleri
3-İl ve İlçe İnsan Hakları Kurulları
4-Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu
Anayasa Madde 4
Madde 4 – Anayasanın 1 inci maddesindeki Devletin şeklinin Cumhuriyet olduğu hakkındaki hüküm ile, 2 nci maddesindeki Cumhuriyetin nitelikleri ve 3 üncü maddesi hükümleri değiştirilemez ve değiştirilmesi teklif edilemez.
Hak ve Özgürlüklerin Kullanılması
Hak ve Özgürlüklerin Kullanılması
Uluslararası Çalışma Örgütü'nün verilerine göre ,Dünya genelinde 5-14 yaşlarında yaklaşık 200 000 000
(iki yüz milyon ) dan fazla çocuk işçi bulunmaktadır.
Sorular
1- Sizce bu çocukların hangi hakları ihlal edilmektedir?
Bence; çocukların oyun oynama hakkı,eğitim hakkı ve dinlenme hakkı ihlal edilmektedir.
2-Çevrenizde haklarından mahrum kalan çocuklar olduğunu düşünüyor musunuz?
Hak ve Özgürlük ve Sorumluluk
Hüseyin ve Savaş
Soru:Zeynep ve Bedi ne cevap vermiş olabilir?
Cevap: Arkadaşları Hüseyin 'in ülkesini terk etmek zorunda olduğu için üzgün olduklarını söylemiş olabilir.
Soru: Hüseyin'in yerinde olsaydınız neler hissederdiniz?
Cevap:Ülkemi terk ettiğim için kendimi kötü hissederdim.
Soru:Hüseyin ile benzer koşullarda olan insanlara nasıl yardımcı olabiliriz?
Cevap:Hüseyin ' e iyi davranırız. Ona moral veririz.
Uluslararası Çalışma Örgütü'nün verilerine göre ,Dünya genelinde 5-14 yaşlarında yaklaşık 200 000 000
(iki yüz milyon ) dan fazla çocuk işçi bulunmaktadır.
Sorular
1- Sizce bu çocukların hangi hakları ihlal edilmektedir?
Bence; çocukların oyun oynama hakkı,eğitim hakkı ve dinlenme hakkı ihlal edilmektedir.
2-Çevrenizde haklarından mahrum kalan çocuklar olduğunu düşünüyor musunuz?
Hak ve Özgürlük ve Sorumluluk
Hüseyin ve Savaş
Soru:Zeynep ve Bedi ne cevap vermiş olabilir?
Cevap: Arkadaşları Hüseyin 'in ülkesini terk etmek zorunda olduğu için üzgün olduklarını söylemiş olabilir.
Soru: Hüseyin'in yerinde olsaydınız neler hissederdiniz?
Cevap:Ülkemi terk ettiğim için kendimi kötü hissederdim.
Soru:Hüseyin ile benzer koşullarda olan insanlara nasıl yardımcı olabiliriz?
Cevap:Hüseyin ' e iyi davranırız. Ona moral veririz.
Çocuk Hakları
Çocuk Hakları
Dünya üzerindeki tüm çocukların; yaşama, barınma, sağlık ve eğitim gibi temel alanlarda ve fiziksel,
psikolojik gibi durumlara karşın korunmaları üzere doğuştan sahip oldukları hakların her birini kapsayan
evrensel bir kavramdır.
Çocuk Hakları Sözleşmesi'nin maddeleri neler?
Çocuk Hakları
Yaşama ve gelişme hakkı,
Bir isme ve vatandaşlığa sahip olma hakkı,
Sağlık hizmetlerinden faydalanabilme hakkı,
Eğitim hakkı,
İnsani şartlarda yaşam hakkı,
Ekonomik sömürüden korunma hakkı (çocuk işçiler)
Düşünce özgürlüğü hakkı,
İfade özgürlüğü hakkı,
Engelli çocukların hakkı,
Dinlenme, eğlence ve kültürel faaliyetler için zamana sahip olma hakkı.
Dünya üzerindeki tüm çocukların; yaşama, barınma, sağlık ve eğitim gibi temel alanlarda ve fiziksel,
psikolojik gibi durumlara karşın korunmaları üzere doğuştan sahip oldukları hakların her birini kapsayan
evrensel bir kavramdır.
Çocuk Hakları Sözleşmesi'nin maddeleri neler?
Çocuk Hakları
Yaşama ve gelişme hakkı,
Bir isme ve vatandaşlığa sahip olma hakkı,
Sağlık hizmetlerinden faydalanabilme hakkı,
Eğitim hakkı,
İnsani şartlarda yaşam hakkı,
Ekonomik sömürüden korunma hakkı (çocuk işçiler)
Düşünce özgürlüğü hakkı,
İfade özgürlüğü hakkı,
Engelli çocukların hakkı,
Dinlenme, eğlence ve kültürel faaliyetler için zamana sahip olma hakkı.
İnsan Olmanın Sorumluluğu
İnsan Olmanın Sorumluluğu
Kendime Karşı Sorumluluklarım:Beden ve ruh sağlığını korumak.Kendimi iyi yetiştirmek.Ödevlerimi yapmak.
Odamızı düzenli tutmak.
Arkadaşlarıma ve Diğer İnsanlara Karşı Sorumluluklarım:Arkadaşlarımın düşünce ve haklarına saygı göstermek.
Hayvanlara Karşı Sorumluluklarım:Hayvanlara Karşı sevgi ve şefkat göstermek.
Çevreye Karşı Sorumluluklarım:Yaşadığımız çevreyi temiz tutmak ve korumak.
İnsanlığın Ortak Mirasına Karşı Sorumluluklarım:Doğal,tarihi ve kültürel varlıkları korumak.
Kendime Karşı Sorumluluklarım:Beden ve ruh sağlığını korumak.Kendimi iyi yetiştirmek.Ödevlerimi yapmak.
Odamızı düzenli tutmak.
Arkadaşlarıma ve Diğer İnsanlara Karşı Sorumluluklarım:Arkadaşlarımın düşünce ve haklarına saygı göstermek.
Hayvanlara Karşı Sorumluluklarım:Hayvanlara Karşı sevgi ve şefkat göstermek.
Çevreye Karşı Sorumluluklarım:Yaşadığımız çevreyi temiz tutmak ve korumak.
İnsanlığın Ortak Mirasına Karşı Sorumluluklarım:Doğal,tarihi ve kültürel varlıkları korumak.
Dünya Mirasına Giren Kültürel Değerlerimiz ve Doğal Varlıklarımız
Dünya Mirasına Giren Kültürel Değerlerimiz ve Doğal Varlıklarımız
1. Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası (Sivas) 1985
2. İstanbul'un Tarihi Alanları (İstanbul) 1985
3. Göreme Millî Parkı ve Kapadokya (Nevşehir) 1985 (Karma Miras Alanı)
4. Hattuşa: Hitit Başkenti (Çorum) 1986
5. Nemrut Dağı (Adıyaman) 1987
6. Hieropolis-Pamukkale (Denizli) 1988 (Karma Miras Alanı)
7. Xanthos-Letoon (Antalya-Muğla) 1988
8. Safranbolu Şehri (Karabük) 1994
9. Truva Arkeolojik Alanı (Çanakkale) 1998
10. Edirne Selimiye Camii ve Külliyesi (Edirne) 2011
11. Çatalhöyük Neolitik Alanı (Konya) 2012
12. Bursa ve Cumalıkızık: Osmanlı İmparatorluğunun Doğuşu (Bursa) 2014
13. Bergama Çok Katmanlı Kültürel Peyzaj Alanı (İzmir) 2014
14. Diyarbakır Kalesi ve Hevsel Bahçeleri Kültürel Peyzajı (Diyarbakır) 2015
15. Efes Harabeleri (İzmir) 2015
16. Ani Arkeolojik Alanı (Kars) 2016
17. Aphrodisias (Aydın) 2017
18. Göbekli Tepe (Şanlıurfa) 2018
19. Arslantepe Höyüğü (Malatya) 2021
20. Gordion (Ankara) 2023
21. Anadolu’nun Ortaçağ Dönemi Ahşap Hipostil Camiileri (Konya-Eşrefoğlu Camii, Kastamonu-Mahmut Bey Camii, Eskişehir-Sivrihisar Camii, Afyon-Afyon Ulu Camii, Ankara-Arslanhane Camii) 2023
1. Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası (Sivas) 1985
2. İstanbul'un Tarihi Alanları (İstanbul) 1985
3. Göreme Millî Parkı ve Kapadokya (Nevşehir) 1985 (Karma Miras Alanı)
4. Hattuşa: Hitit Başkenti (Çorum) 1986
5. Nemrut Dağı (Adıyaman) 1987
6. Hieropolis-Pamukkale (Denizli) 1988 (Karma Miras Alanı)
7. Xanthos-Letoon (Antalya-Muğla) 1988
8. Safranbolu Şehri (Karabük) 1994
9. Truva Arkeolojik Alanı (Çanakkale) 1998
10. Edirne Selimiye Camii ve Külliyesi (Edirne) 2011
11. Çatalhöyük Neolitik Alanı (Konya) 2012
12. Bursa ve Cumalıkızık: Osmanlı İmparatorluğunun Doğuşu (Bursa) 2014
13. Bergama Çok Katmanlı Kültürel Peyzaj Alanı (İzmir) 2014
14. Diyarbakır Kalesi ve Hevsel Bahçeleri Kültürel Peyzajı (Diyarbakır) 2015
15. Efes Harabeleri (İzmir) 2015
16. Ani Arkeolojik Alanı (Kars) 2016
17. Aphrodisias (Aydın) 2017
18. Göbekli Tepe (Şanlıurfa) 2018
19. Arslantepe Höyüğü (Malatya) 2021
20. Gordion (Ankara) 2023
21. Anadolu’nun Ortaçağ Dönemi Ahşap Hipostil Camiileri (Konya-Eşrefoğlu Camii, Kastamonu-Mahmut Bey Camii, Eskişehir-Sivrihisar Camii, Afyon-Afyon Ulu Camii, Ankara-Arslanhane Camii) 2023
İnsan Hakları 4. Sınıf
Temel Haklarımız
1-Yaşama Hakkı
2-Vatandaşlık Hakkı
3-Sağlık Hakkı
4-Kişi Dokunulmazlığı Hakkı
5-Eğitim Hakkı
6-Düşünce ve İfade Özgürlüğü Hakkı
7-Din ve Vicdan Özgürlüğü Hakkı
8-Özel Hayatın Gizliliği Hakkı
Temel Haklarımızın Özellikleri
1-Vazgeçilmez
2-Devredilmez
3-Dokunulmaz
İnsan doğduğu andan itibaren temel haklara sahiptir.
1-Yaşama Hakkı
2-Vatandaşlık Hakkı
3-Sağlık Hakkı
4-Kişi Dokunulmazlığı Hakkı
5-Eğitim Hakkı
6-Düşünce ve İfade Özgürlüğü Hakkı
7-Din ve Vicdan Özgürlüğü Hakkı
8-Özel Hayatın Gizliliği Hakkı
Temel Haklarımızın Özellikleri
1-Vazgeçilmez
2-Devredilmez
3-Dokunulmaz
İnsan doğduğu andan itibaren temel haklara sahiptir.
Similar topics
» İNSAN HAKLARI YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ
» İNSAN HAKLARI YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ 3
» Hayat Bilgisi 1.Sınıf ve 2.SINIF
» İNSAN HAKLARI YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ DERSİ KONULAR
» AVRUPA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİ’NDE KİŞİ ÖZGÜRLÜĞÜ VE GÜVENLİĞİ HAKKI VE TÜRK HUKUKUNDAKİ YANSIMASI
» İNSAN HAKLARI YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ 3
» Hayat Bilgisi 1.Sınıf ve 2.SINIF
» İNSAN HAKLARI YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ DERSİ KONULAR
» AVRUPA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİ’NDE KİŞİ ÖZGÜRLÜĞÜ VE GÜVENLİĞİ HAKKI VE TÜRK HUKUKUNDAKİ YANSIMASI
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz